Weganimy ZDROWO!

13 lipiec 2013 - 31 sierpień 2013

Organizator

kikimora

Opis Akcji

Dieta wegańska bardzo często obfituje w rafinowane oleje, cukier, wysoko przetworzone zamienniki mięsa, serów, ogółem nabiału, czasem też w niskiej jakości, białe produkty zbożowe.

Weganizm nie jest oczywiście z definicji wyborem jak najzdrowszego odżywiania- można być weganinem lub weganką i jeść śmieci, bo jest to wybór przede wszystkim z powodów etycznych.

Jeżeli zaś chodzi o korzyści dla zdrowia, na pewno lepiej jest zrezygnować z wyżej wymienionych produktów. O szkodliwym działaniu cukru czy białej mąki wie każdy, natomiast oleje i oliwa, nawet extra vergine, zawsze będą gorszym źródłem tłuszczu niż ziarna, orzechy czy avocado ze względu na zbyt duże skoncentrowanie i przetworzenie (mimo wszystko). Pokażmy, że da się gotować pysznie bez tych problematycznych zdrowotnie składników!

Zasady, jakie muszą spełnić dania:

-potrawy muszą być oczywiście wegańskie

-używamy minimalnych ilości olejów i oliwy lub najlepiej wcale (a jeżeli już, to staramy się unikać smażenia)- ilość oliwy lub oleju nie powinna przekraczać łyżeczki na porcję oraz musi to być oliwa lub olej extra virgin

-nie używamy cukru (słodzimy owocami świeżymi, suszonymi, cukrem brzozowym, stewią, ewentualnie syropem z agawy, melasą itp.)

-nie używamy białych produktów zbożowych

-nie korzystamy z wysoko przetworzonych gotowych produktów wegańskich

  • jak najwięcej: kasz, ryżu brązowego, naturalnych płatków zbożowych, warzyw i owoców (zwłaszcza świeżych), pestek, orzechów i innych nieprzetworzonych źródeł zdrowych tłuszczów, strączków nie z puszki i ciekawych przypraw, dodatków, które nadadzą niesamowity, głęboki smak :)

Poza tym proszę o dodanie bannerka akcji do notki z przepisem!

Enjoy!

Regulamin

  • Przepisy dodane do tej akcji mogą pojawiać się w innych.
  • Możesz dodawać dowolną ilość przepisów.
  • Można dodawać przepisy napisane przed rozpoczęciem akcji.
  • Wymagane jest wklejenie banerka akcji na blogu z przepisem.
  • Przepisy dodawane do akcji są moderowane.

Komentarze

kikimora 06.08.2013 15:15

miszmasz, zdarza się ;)

miszmasz 05.08.2013 00:35

Ach, dopiero zauważyłam (genialnie), że w przepisach mam cukier (brązowy)... Ups :-/

miszmasz 03.08.2013 10:06

Nie wiem czy przepis na tartę się nadaje, ale w razie czego wrzucam (jeśli nie pasuje, po prostu nie przyjmuj ;-) ) :-)

Katarzyna 24.07.2013 18:18

Kikimoro! wybacz dodałam niezdrowy placor! Biję się w pierś! Wyrzuć go.

kikimora 21.07.2013 23:04

Nie nie, jest napisane: "do notki z przepisem" :) Przepraszam, że tak długo nie odpowiadałam, byłam na wyjeździe bez internetu. Jutro wezmę się za moderację.

elama 14.07.2013 22:44

w moich potrawach oliwa jest w maleńkich iliściach - 1 lyżka na 2-4 porcje czyli nie przekraczam 1 łyżeczki na porcję a raczej jest mniej. używam tylko olei nierafinowanych. w regulaminie nie jest określone że banerek ma być w poście z przepisem... ale że ma być na blogu z przepisem. umieściłam go na stronie głównej.

kikimora 14.07.2013 21:34

Nie, nie ma ograniczenia co do ilości przepisów, ale starajmy się też nie zalewać akcji "falą" :) Ja tez nie dodałam wszystkich przepisów spełniających kryteria, tylko do pewnego momentu. Jeśli masz ich aż 130- to może po prostu wybierz te, które uznasz za najlepsze, najbardziej "reprezentacyjne"? Kilka Twoich przepisów musiałam odrzucić (z powodu zbyt dużej ilości olejów), ale większość chyba faktycznie jest ok :)

starsze