Odchudzanie na weganie

29 wrzesień 2014 - 31 październik 2014

Opis Akcji

Weganie często rezygnując z tłuszczy zwierzęcych mają chęć nadrobić (często z nawiązką) braki tych tłuszczy roślinnymi- masło orzechowe, wegańskie majonezy, smażone burgery, wysmażone falafele, olej olej olej. W pewnym momencie waga zaczyna wzrastać, ospałość jest na porządku dziennym... Ups?

Nie mam absolutnie nic do osób, którym taki stan rzeczy nie przeszkadza (może czują się mimo wszystko dobrze?), w końcu ważne, że nie przyczyniamy się do cierpienia zwierząt. ;)

Ci, którzy chcieliby się podzielić przepisami dla odchudzających się wegan- miejcie proszę na względzie:

1) Zawartość i rodzaj użytego tłuszczu. Nie używamy olejów, oliwy, nie smażymy na tłuszczu, nie pieczemy z jego dodatkiem. Używamy orzechów, pestek, awokado, oliwek, dobrej jakości masła orzechowego czy też tahini- w rozsądnych ilościach.

2) Węglowodany- tylko i wyłącznie z owoców i pełnych ziaren zbóż czy też strączków. Żadnego cukru, innych sypkich słodzideł czy też płynnych słodów. Ogólnie jednak węglowodanów się nie boimy, duże ilości owoców są jak najbardziej pożądane. ;)

3) Jak najwięcej warzyw, owoców, zwłaszcza surowych.

4) Nie używamy ogółem żywności wysoko przetworzonej, czyli wspomnianych wcześniej olejów, płynnych i sypkich słodów, ale także odrzucamy wszelkie mock meaty na bazie seitana czy soi, wegańskie zamienniki serów, śmietan itp. Dopuszczalne są za to naturalne w składzie mleka roślinne, tofu czy też jogurt roślinny składający się jedynie z mleka roślinnego i bakterii jogurtowych.

Bardzo proszę, aby przepis zgłaszany do akcji miał zamieszczony banner. Dodajemy przepisy zamieszczone w trakcie trwania akcji.

Do dzieła!

Regulamin

  • Przepisy dodane do tej akcji mogą pojawiać się w innych.
  • Możesz dodawać dowolną ilość przepisów.
  • Nie można dodawać przepisów napisanych przed rozpoczęciem akcji.
  • Wymagane jest wklejenie banerka akcji na blogu z przepisem.
  • Przepisy dodawane do akcji są moderowane.

Komentarze