loader
Desery i przekąski

Wege - co można przekąsić?

  • 31 lipca 2018

Niektórzy pragnący przejść na zdrowe odżywianie zastanawiają się, jak sobie poradzą podczas podróży, np. wakacyjnych. Czy wegetarianie i weganie przypadkiem nie głodują w takich wypadkach?

Na to pytanie odpowiedź jest jedna: lista wegańskiego jedzenia, które można zabrać ze sobą w podróż, jest dość rozległa. Poza tym nie ma większego znaczenia wyznawana filozofia żywienia, gdyż na produktach wegańskich mogą korzystać również ludzie spożywający mięso. Jedzenie roślinne psuje się wolniej i jest bezpieczne nawet podczas upałów, a dobrze skomponowane jest i sycące i zdrowe.

Pełnoziarniste pieczywo

Najlepszy będzie wysokoenergetyczny chleb z samych nasion albo focaccie z przepisu, ale sprawdzi się także pumpernikiel lub bułka z otrębami. Pieczywo jest podstawą i skomponujesz je z hummusem, warzywami, czy kotletem.

Jaglany paprykarz

Popularny od wielu lat, w tej wersji znacznie zdrowszy, bazujący na kaszy jaglanej i duszonych warzywach. Szczelnie zapakowany wytrzymuje wahania temperatur, a jest doskonały do pieczywa, z warzywami, czy do spożycia bez dodatków.

Można wykonać go samodzielnie z przepisu

Jaglane kotlety

Kolejny produkt z kaszy jaglanej, który można przygotować na podróż samodzielnie i który sprawdzi się przy każdej diecie. Wykonanie nie sprawia kłopotu, ale jeżeli nigdy się ich nie robiło, warto skorzystać z przepisu.

Świeże warzywa

Sprawa prosta, ale dobrze jest warzywa pociąć w słupki, np. marchew, ogórki czy seler naciowy i nie posypywać ich solą, gdyż wydzielają wtedy sok. Można dodać do nich pokruszoną dynię, czarnuszkę albo sezam.

Każde orzechy

To bardzo energetyczny i zdrowy pokarm, dlatego sprawdzają się m.in. w batonikach. Jednak wystarczy garść samych orzechów, by zniknął głód, a dobrze jest mieszać je z dynią lub migdałami, różnorodność jest wysoce wskazana

Suszone daktyle

Mogą być świeże, ale suszone są bardziej energetyczne, o czym doskonale wiedzą ludy pustyni. Jeśli są komuś za słodkie, można zastąpić je figami, morelami lub mango, a także innymi suszonymi owocami, np. naszymi śliwkami.

Hummus

Hummus

Może być numerem jeden na każdą wycieczkę. Bardzo dobrze smakuje, jest sycący i łatwo go przechowywać.

Warto znać przepis na idealny hummus, ale można dodawać do niego buraki, czy też robić pastę z fasoli.

Tofu

Świetne jest tofu krótko marynowane w sosie sojowym, a następnie podsmażone. Nie jest to niezbędne, ale warto posypać tofu sezamem lub wędzoną papryką. Jest syczące, wyraziste w smaku i doskonale komponuje się z surowymi warzywami.

Pralinki bakaliowe

Wystarczy zasmakować w nich raz, by weszły na stałe do podróżniczego menu. Ich skład zapewnia doskonałe wrażenia smakowe i świetnie syci, a ponadto można je komponować w smakach ulubionych słodyczy, np. śliwek w czekoladzie, kulek kokosowych, czy oryginalnych pączków z nadzieniem różanym.

Jagody goji

O ich dobroczynnych właściwościach nie sposób napisać w krótkim tekście, ale jakkolwiek spożywanie ich wskazane jest codziennie, to powinna być to ilość ograniczona. 5-15 g jest ilością dostateczną i nieduże opakowanie wystarcza z reguły na cały wakacyjny wypad.